fredag

Har faktiskt inte klantat mig så mycket i jobbet idag, antar att jag börjar hitta tillbaka till rutinerna igen. Var iaf inte halft gråtfärdig när arbetspasset var över så det är ju alltid något!
Hade tänkt fira men en mysig ridtur i det vackra vädret, men älskade lilla tjockisponnisen har gått och fått kolik! :( Så promenerade henne istället, och hon blev piggare sen. Veterinären behövde inte komma tillbaka men hennes mage var fortfarande helt tyst (hästmagar ska i vanliga fall brumma värre än flygplan när man lyssnar om allt står rätt till) så drar nog dit nu inatt och går en sväng igen. Ska ändå ut och köra till Långnäs för att hämta William så det jag har något att hålla mig sysselsatt och vaken med iaf.
Nu är tanken att jag ska städa och ta en dusch. Kaffe och choklad låter dock himla lockande. Kanske vila först och jobba sen? :)

onsdag

Ojoj vad jag har gjort fel idag. Jag skojar inte, har klantat mig om och om och om igen. Dagen har varit grymmo lång så jag har hunnit med att göra felfelfel massor med extra. Tiden har verkligen segat sig fram och för varje misstag har minuterna gått lite långsammare. Börjar seriöst fundera om jag faktiskt är välkommen tillbaka imorgon haha! Nå, får hoppas att det var en engångsgrej, har inte kännt mig helt hundra idag. Har inte riktigt haft alla hemma. Ljuset är tänt med ingen är där. Hissen går inte ända upp. Alla koppar är inte i skåpet. Har inte haft alla hästar i hagen.
På tal om hästar lyckades jag ändå samla mig tillräckligt för att rida en finfin dressyrlektion efter jobbet. Alltid något!

tisdag

Är på jätte veligt humör idag. Vet inte alls vad jag vill med dagen haha! Skulle hinna jogga en sväng, men jag har ingen lust. Skulle kunna ligga och dra mig i sängen och se på serier, men jag har ingen lust. Borde städa, men jag har ingen lust. Har antagligen typ tusen saker jag skulle kunna fixa, borde fixa, men jag har ingen lust. Vad gör man då??
Nå, kl 16 är iaf semestern slut och jag ska jobba vare sig jag har lust eller inte. Men vad fan ska jag göra av mig själv tills dess, haha!?!?

09:05 i solen

Vaknade töntigt tidigt som vanligt. Men istället för att ligga kvar och sura över det tog jag mig ut i solen för en promenad och blev påmind om varför jag älskar tidiga morgnar. I alla fall när de är lika fina som denna :)
Nu har jag nyss haft en frukostfrossa med mörkt bröd och kokt ägg, jösses amalia vad gott det var! Har saknat ordentliga frukostar haha (hotellets frukost bestod av vitt bröd och ca 25 olika sorters bullar och bakverk, inget jag är sugen på kl 8 på morgonen...).
Nu ska iaf frukosten få smälta lite, sen ska jag dra till stallet och hälsa på ponnyn. Åååh vad jag har saknat min tjockis! =)

honey, i'm home!

I eftermiddags var vi äntligen tillbaka på åländska marker igen. Sedan dess har jag gått med hunden i solen, packat upp alla grejer och bara slöat. Känner mig lite sliten efter allt farande de senaste dagarna så jag har spenderat det sista av semestern i sängen med film och mängder av tax free-godis. Gött gött!
Har dock cravings efter lite kvällssol, så snart blir det nog en promenad i det fina vårvädret. Egypten och +30 i all ära, men fan vad jag älskar våren ibland!

bye bye el gouna

Kl 7 imorse kändes kroppen äntligen tillräckligt stark efter magsjukan för lite löpning. I vintras var det -20 och idag +30 grader. Finns inga dåliga väder... :P Joggade på i ett ganska lungt tempo i ca 30 min, sen fick det räcka, behövde vaaaatteeen haha! Tror jag får införskaffa ett vätskebälte till sommaren om det ska bli någon vettig löpning ;P Anyway, perfekt avslut på semestern, gullanes vad skönt det var! Log som solen hela tiden hihi :)
Frukosten är iaf i magen, jag har energi som få. Skulle gärna spendera dagen med lite äventyr i El Gouna, men tyvärr är det packning som står på schemat nu. Måste skynda mig lite dessutom ser jag nu på klockan....
Ses hemma!
From Egypt with love :)

fredag

Har haft en riktig slappardag på stranden. Jag är knallröd ofc, men man får väl skylla sig själv :) Himla konstig och ojämn bränna har jag dessutom lyckats skaffa mig, är helt röd/vitfläckig...
Dagen avrundades iaf nyss med pizza på en mysig restaurang här i El Gouna. Imorgon är det dags att ta allt pick och pack och flyga norrut mot kylan igen. Kommer att sakna värmen helt otroligt, men faktiskt så längtar jag hem en aning. Längtar efter alla där hemma, mörkt bröd och min egen säng. Innan dess blir det dock en jobbig flygtur och övernattning i Sverige, men sen! Hatar att flyga, är inte alls flygrädd men det är ju så satans trångt och obekvämt att man får spunk!
Nåja, nu kallar sängen iaf. Efter en hel dags slappande är jag jättetrött!
Nighty night :)

21:54

Förresten slog jag tån i sängen när jag kom från poolen i eftermiddags. Lite väl light-headed tror jag. I vilket fall kan jag knappt röra på tån nu.
Nej, nu ska jag nog gå och lägga mig. Imorgon är en ny dag med nya tag. Sista dagen dessutom, kommer att spenderas vid stranden tills jag brinner (vill ju hinna få lite mer färg innan vi åker...) och ska försöka fotografera så mycket som möjligt (som vanligt är jag sämst på att komma ihåg att fotografera, trots att kameran är i väskan).
God natt.

torsdag

Har nyss ätit för första gången sen i förrgår. Funderade seriöst ett tag på aldrig någonsin äta igen efter det här, men efter lite funderande och rådgörande med mamma insåg jag att det skulle bli ganska ohållbart i framtiden. Så jag har iaf petat i mig lite vitt bröd och frukt.
Kan knappt fatta att det redan är torsdag. Dagarna flyger förbi. Missade hela dagen igår, idag skulle vi egentligen ha åkt till Luxor men vi var tvungna att avboka... Nåja, har imorgon kvar iaf. Tror jag ska ta mig ut till poolen lite senare idag om jag känner mig bättre. Just nu vill jag dock inte gå allt för långt från toaletten, ifall magen inte skulle tycka om det här med lunch.
För att säga något possitivt i det här inlägget kan jag berätta att snorklingen i förrgår var grym! Helt fantastiskt vackert! :)

explosion

Dagen har spenderats nerbäddad i sängen. Hela familjen är magsjuk. Antar att det bara var en tidsfråga. Tror inte att jag någonsin har mått såhär dåligt.

i will make special price for you my friend

Idag tog vi oss ur bubblan EL Gouna och begav oss ut i verkliga Egypten. Shoppade loss lite på basaren i Hurghada. Är fortfarande typ överväldigad av staden, så annorlunda. Inte likt något jag har sett förut, bara på TV haha! Nu är jag grymt trött. Av någon anledning sover jag mindre än någonsin trots semester. Hade bara tänkt köpa vykort och sen gå och lägga mig efter middagen. Men på något vis tog det över två timmar innan jag kom tillbaka till rummet, med påsar med parfymer, tobak, kol, prydnadsflaskor och vykort (höll dock nästan på att glömma dem). Duktiga försäljare må jag säga. Trevliga dessutom, hann även med att dricka egyptiskt te och prata om revolution, Mubarak, dåliga tider och framtidstro.
Nu måste jag på riktigt sova. Upp tidigt imorgon (och inte för att toaletten läcker som den gjorde halv 6 imorse, utan för att vi ska ut på snorkelutflykt).

söndag

Har bränt mig som fan i solen. Så jävla smart Johanna! Måste bli bättre på det där med solskydd tror jag :)

@paradise

Efter jobbet igår körde jag hem i 190 och packade väskan på en timme för att sedan flyga söderut. Stört jobbig flygresa med äcklig mat (inser dock äntligen det praktiska med travel pack godispåsar), jävliga snorungar och trångt om benen. Men lätt värt! Landade i Egypten i eftermiddags, sitter nu i min säng på ett helt underbart hotell i underbara El Gouna. Kunde inte ha kommit mer olägligt tänkte jag igår, mitt i allting som ska ordnas, men vet ni, det kom riktigt lägligt. Hade nog sprungit in i väggen inom snar framtid annars höhö ;) Hotellet har dessutom gratis gym, min egna lilla form av total avslappning :) Får se om det blir ett besök imorgon, mamma vill inte låta mig fara ut och jogga på egen hand in case of kidnappning och annat jobbigt så jag antar att det blir gymmet då. Hade ju annars varit en kul utmaning att springa i 30 graders värme! :)
Nåja, liten update iaf. Jag är i paradiset på semester, och av någon anledning lyckas jag ändå få halva inlägget att handla om träning. Way to go semester Johanna!
Nu ska jag sova tror jag minsann.

i'm just a dreamer

Slutade för lite mer än en timme sedan Hade tänkt hinna gymma lite nu på kvällen, men när jag kom hem var jag så jäkla slut så det får vara. Cykelturen hem i solen får räcka. Har varit seg som sirap hela dagen, lite för lite sömn skyller jag på. Alldeles för mycket att tänka på. Just nu har jag typ tusen tankar och frågetecken i huvudet, vilket gör mig ännu mer slut. Därför tänker jag skjuta upp allting tills imorgon och bara vara ikväll. Vilket antagligen kommer att sluta i panik imorgon eftersom jag egentligen inte har tid. Ääääh.
Godnatt.

onsdag, snabbresume

Cyklade till stan på förmiddagen för massage. Det gjorde bajsont.
Sprang omkring hemma och fixade och donade. Försökte packa. Gick inge vidare.
Långpromenad med hunden. Blev blöt.
Åkte till jobbet. Var förvirrad och gjorde fel som vanligt. Tackar gudarna för förlåtande jobbarkompisar.
Löptekniksträning. Intressant.
Körde hem, taggad till tusen. Ut och sprang en vända, försökte andas rätt.
Har möjligtvis hittat mig ett ställe att bo på till hösten. Saker och ting börjar bli på riktigt.
Har svalt det sista av kvällsmackan och nu är det dags att däcka.

harder better faster stronger

Indeed it is. Gymmet nästa :)

måndag

Dagens planer var att jobba 11-13, sedan luncha på stan med William, vinka av honom vid bussen, dra till stallet för en långtur i solen och avsluta med lite löpning innan middagen. Fint så, underbara planer. Som krossades när jag kom till jobbet och insåg att jag skulle jobba till halv sju. Nå, dealade med bossen och fick ledigt under eftermiddagen när det ändå inte är så mycket på jobbet, så jag hann luncha på Bagarstugan, dricka kaffe i solen och mocka i stallet. Sedan har jag stressat som en tok och gjort fel många gånger på jobbet tills för en stund sedan.
Byter ut löpningen mot en kvällspromenad med hunden då jag, stört hungrig som jag var, slängde i mig liiiite för mycket middag efter jobbet och nu har en sten i magen :) Men ut i solen ska jag iaf!

lördag

Igår gjorde jag ett tappert försök att sudda bort min pensionärsstämpel och kom hem kl 4. Tydligen är det dock svårt att lära gamla hundar sitta då jag omöjligt kan somna om kl 8 på morgonen.
Hade superkul igår iaf, lilla jag blev full på ett par öl och älskling och jag ägde dansgolvet haha (typ...) =)

torsdag

Uppe onödigt tidigt som vanligt :) Typ mer än 2 timmar innan jag ens behöver tänka på att börja åka till jobbet haha, och jag har redan hunnit äta frukost och läst bloggar... Nåja, pensionär som man är...
Har iaf tjatat till mig bilen idag (som för övrigt är hel igen), sällan att jag tänker cykla när det regnar! Efter jobbet blir det stallet, sen nästa stall och ja, det är väl typ det värt att nämna som jag kommer att hinna med idag :)

mer onsdag

Idag bakade jag mina första pizzor. Det var svårt. Men gott. Malin fick också smaka, sen spenderades eftermiddagen i hennes soffa med prat om England, framtiden, pojkar, skvaller och resten av världen. Fint så, har saknat min krympling :) Hennes ben har samma färg som Simpson-familjen. Lite läskigt tyckte jag, men gult är inte fult, ganska vårig färg om ni frågar mig :)
När jag kom hem blev jag av någon anledning på ashumör (antagligen för att det är så stört jobbigt att cykla, jag hatar att cykla) så jag drog på mig löpardojjorna och drog några km innan jag hann känna hur trött jag var i benen. Det kände jag dock efter första kilometern men bet ihop och lyckades ta mig runt på en förvånansvärt bra tid. Dock sved det gött i vaderna typ hela rundan, kommer antagligen att röra mig lika smidigt som en stock imorgon :)
Blev iaf på bättre humör och middagen smakade kalas efteråt. Sen drog jag och mamma och förhandsröstade till riksdagsvalet, första gången för mig, vuxenpoäng indeed! :)
Nu ska jag inta viloläge tillsammans med Blair och Serena på Upper East Side.

onsdag

Mornmorn! Hade tänkt få saker gjorda nu på morgonen, typ städa och så, men vad trodde jag? Nej, har sett på GG och läst bloggar istället. Nu ska jag iaf plugga lite pizzor innan det är dags att trampa till jobbet.

hej jag lever

Stockholm var najs. Virrade omkring på Stureplan och kände mig mer lantis än någonsin i min second hand-jacka och ryggsäck. Mycket godis och söta fikor hela helgen, kände mig typ sockerbakis igår haha :P
Annars var första dagen på jobbet idag. Och med andra ord andra dagen på jobbet idag. Helt najs det med, trivs jättebra än så länge iaf :) Vill ni förresten ha något att skratta gott åt en dag då ni känner er lite nere så kan ni ju alltid kika förbi, fulare kläder får man nämligen leta lääänge efter :)
Cyklade till jobbet idag. Hurtigt värre. Asjobbigt. Vår ena bil har nämligen gått sönder och bara för att det inte är jag som äger någon av bilarna här hemma hamnar jag tydligen sist i kö att använda den som är hel. Med andra ord cyklar jag för tillfället. Nåja, funkar sålänge det inte regnar iaf :)

Påväg

Sitter i bussen påväg mot Stockholm men pojken min. Liten spontantrip sådär, skönt med miljöpmbyte. Så idag ska vi bara strosa, äta godis och fingra på fina kläder:) C ya!

fredag

Är uppe med tuppen som vanligt. Är ledig idag igen. Jag måste dock vara den ända i hela världen som känner mig mer stressad på min lediga dag. So much to do, so little time. Nå, än så länge är det lugnt iaf, sitter och funderar på en joggingtur, eller om jag stannar kvar i sängen någon timme till. Svårt val.
Anyway, smell y'all later!